Mindfulness (indvidueel / groep)

De laatste jaren krijgt mindfulness als therapie bij emotionele en fysieke chronische pijn steeds meer aandacht. Er komen jaarlijks steeds meer wetenschappelijke publicaties bij, die aantonen dat mindfulness effectief is bij diverse emotionele en fysieke klachten. De essentie van mindfulness is bewust aanwezig zijn in het huidige moment, zonder te oordelen.

U leert zorgvuldig en zonder oordeel waar te nemen en uw automatische piloot uit teschakelen. Door gedachte, gevoelens, fysieke sensaties en impulsen op een specifieke wijze onder de aandacht te brengen, leert u weloverwogen keuzes te maken.

De oefeningen bestaan uit met begeleide visualisaties, meditaties, yoga houdingen en ademhalingstechnieken. Tijdens het oefenen ligt de nadruk op het herkennen van signalen in uw lichamen, het respecteren van uw grenzen en met meer mildheid met uzelf omgaan. Ook worden er oefeningen meegegeven voor thuis, om zo het bewustzijn in het dagelijks leven te vergroten.

De mindfulness training bevat 8 lessen met diverse thema’s. Bij deelname aan deze training krijgt u toegang tot de website demindfulfysiotherapeut.nl, hier vindt u MP3 meditaties en uitgeschreven teksten die u thuis ondersteunen bij het oefenen. Deze training kunt u individueel of in groepsverband volgen.
COPD, Fybromyalgie, Hart- en vaaktziekte, Stress gerelateerde klachten, Chronische pijn, Oncologisch gerelateerde klachten (onzekerheid, angst, vermoeidheid), Hyperventilatie, Eetstoornisen, Slaapproblemen, Werkstress en/of burn-out en Spanningshoofdpijn.
- Mentaal: betere aandacht, minder piekeren en oordelen, meer optimisme, minder stress.
- Gedrag: minder impulsief, meer bewust van automatische reacties, meer compassie.
- Lichamelijk: toegenomen lichaamsbewustzijn, pijnvermindering, meer ontspanning, diepere slaap.

Behandeling op afspraak op de volgende locaties: